همه‌چیز درباره ماهواره‌های ایرانی «کوثر» و «هدهد» + جزئیات پایان ممنوعیت واژه «شهید» در فیس‌بوک و اینستاگرام ویدئو | جدیدترین تریلر بازی Black Myth: Wukong احتمالا طراحی اپل واچ سری ۱۰ درمقایسه‌با نسخه قبلی تغییری نخواهد کرد چرا لوازم خانگی مدرن و جدید زودتر از قدیمی‌ها خراب می‌شوند؟ | پرزرق‌و‌برق‌های نازک‌نارنجی کدمورس جدید همستر کامبت (چهارشنبه ۱۳ تیر) + آموزش آیا تپ سواپ لیست شد؟ + بیانیه رسمی تپ سواپ (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کارت‌های کمبو جدید همستر کامبت (سه‌شنبه ۱۲ تیر) معرفی بازی «گربه بی‌نام» (Nameless Cat) + دانلود اندروید و IOS کدمورس جدید همستر کامبت (سه‌شنبه ۱۲ تیر) + آموزش جزئیاتی جدید از ویژگی‌های حلقه هوشمند سامسونگ | ردیاب دمای پوست و تشخیص خروپف برای خرید کارت‌های جدید «همستر کامبت» دیگر نیاز به دعوت از دوستان نیست! سم آلتمن: مدل GPT-5 جهشی قابل‌توجه در هوش مصنوعی خواهد بود روش فعال‌‌سازی بسته اینترنت رایگان (ویژه دور دوم انتخابات ۱۴۰۳) کارت‌های کمبو جدید همستر کامبت (دوشنبه ۱۱ تیر) ۵ برابر شدن ترافیک و تعداد کاربران پیام‌رسان‌های داخلی طی سه سال اخیر کدمورس جدید همستر کامبت (دوشنبه ۱۱ تیر) + آموزش اپل روی نمایشگرهای کشسان برای برخی از دستگاه‌هایش کار می‌کند کارت‌های کمبو جدید همستر کامبت (یکشنبه ۱۰ تیر) یک ربات در کره جنوبی خودکشی کرد کدمورس جدید همستر کامبت (یکشنبه ۱۰ تیر) + آموزش
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

گوگل کروم را برای دفع تهدید «روز صفر» هرچه سریع‌تر آپدیت کنید (۲۶ فروردین)

  • کد خبر: ۱۵۸۸۴۱
  • ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
گوگل کروم را برای دفع تهدید «روز صفر» هرچه سریع‌تر آپدیت کنید (۲۶ فروردین)
مرورگر گوگل کروم با اولین حملات روز صفر خود در سال ۲۰۲۳ مواجه شده است. حالا غول دنیای فناوری یک به‌روزرسانی اضطراری را برای این نرم‌افزار منتشر کرده تا این مشکل را حل کند. نصب این به‌روزرسانی به تمام کاربران توصیه می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز - گوگل در وبلاگ Chrome Release توضیح داده است که یک آسیب‌پذیری خطرناک را در مرورگر کروم پیدا کرده و از آن با عنوان CVE-۲۰۲۳-۲۰۳۳ یاد می‌کند. این آسیب‌پذیری ظاهراً از ابتدای سال جاری میلادی هدف حملات سایبری قرار گرفته است.

آسیب‌پذیری CVE-۲۰۲۳-۲۰۳۳ با خطر بالا معرفی شده و ظاهراً به موتور جاوااسکریپت V۸ کروم مربوط است. ولی گوگل اطلاعات بیشتری درباره آن منتشر نکرده و نگفته که چگونه از این باگ در حملات سایبری استفاده شده است. عنوان باگ روز صفر نشان می‌دهد که این آسیب‌پذیری همچنان وجود دارد؛ چرا که بسیاری از کاربران این آپدیت را نصب نکرده‌اند.

درنتیجه، تا زمانی که اکثر کاربران به‌روزرسانی را نصب نکنند، جزئیات زیادی دراین‌باره منتشر نخواهد شد. گوگل می‌گوید اگر کتابخانه‌های شخص ثالث هم دچار این باگ باشند و مشکل خود را برطرف نکنند، دسترسی آن‌ها را محدود خواهد کرد.

به‌روزرسانی ۱۱۲.۰.۵۶۱۵.۱۲۱ که شامل این رفع باگ است، در کانال نسخه‌های پایدار دسکتاپ کروم منتشر شده. ازاین‌رو، کاربران ویندوز، مک و لینوکس می‌توانند آن را نصب کنند. برای بررسی به‌روزرسانی‌ها می‌توانید به منوی اصلی کروم بروید و از بخش Help روی گزینه About Google Chrome کلیک کنید.

باگ حاضر ظاهراً توسط یکی از اعضای تیم TAG گوگل شناسایی شده است. این گروه معروف به شناسایی هکر‌های وابسته به دولت‌هاست که سعی می‌کنند به اطلاعات افراد مشهور ازجمله خبرنگاران یا سیاست‌مداران دست پیدا کنند.

موتور جاوااسکریپت V۸ کروم پیش‌تر در ماه مارس ۲۰۲۲ دچار یک آسیب‌پذیری روز صفر در دستگاه‌های مک شده بود. گوگل از آن آسیب‌پذیری با عنوان CVE-۲۰۲۲-۱۰۹۶ یاد می‌کرد.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->